Mercedes пропонує електричний велофургон для міської доставки

Зміни у сфері мобільності суттєво вплинули на типи транспортних засобів, які ми бачимо останнім часом. Від персональних засобів пересування до рішень для доставки «останнього кілометра» для перевезення вантажів і людей, ці транспортні засоби мають потенціал назавжди змінити спосіб, яким ми переміщаємо себе та наші товари. І це привертає велику увагу компаній, що займаються цим бізнесом, включаючи могутній Mercedes-Benz.

Німецький автовиробник є ключовим гравцем на ринку вантажних перевезень, продаючи серію фургонів, які використовуються в усьому світі: Sprinter, Vito та Citan. Здається, вони існують уже віками, є надійними та значно доступнішими, ніж легкові автомобілі Mercedes, але й їм час від часу потрібні оновлення.

Розуміючи, що транспортні потреби майбутнього повністю відрізнятимуться від сьогоднішніх, а також з огляду на посилену увагу до екологічно чистої роботи, Mercedes у 2021 році запустила спеціальну версію eSprinter (електричного варіанту всесвітньовідомого фургона) під назвою SUSTAINEER.

Це скорочення від слів «Sustainability Pioneer» (піонер сталого розвитку), і по суті, мова йде про технологічний демонстратор, призначений для тестування «інновацій та технічних рішень», які можуть бути запущені у виробництво найближчим часом.

З моменту презентації SUSTAINEER кілька разів потрапляв у новини, і робить це знову, але не завдяки якійсь новій функції. Фургон знову опиняється в центрі уваги завдяки новому вантажному велосипеду, а точніше велофургону, призначеному для допомоги в доставці на останньому кілометрі.

Ідея цього вантажного велосипеда-компаньйона досить проста. eSprinter повинен робити те, що він завжди робить – перевозити товари. Однак, замість того, щоб доставляти товари прямо до дверей тим, хто їх потребує, здійснюючи таким чином декілька дуже довгих поїздок, він може зустрітися з флотом вантажних велосипедів на шляху, передати товари і дозволити здійснити остаточну доставку до дверей за допомогою двоколісних транспортних засобів.

Mercedes не просто розмірковує про це на теоретичному рівні, а навіть співпрацює з берлінським виробником велосипедів під назвою Onomotion, щоб продемонструвати цю концепцію.

Onomotion наразі випускає дві модифікації велосипеда під назвою Ono: Cargo і Allround. Звісно, нас цікавить саме версія Cargo, оскільки саме її використовує Mercedes для просування своїх ідей щодо доставки.

Ono Cargo – це електровелосипед із захищеною від негоди кабіною попереду для розміщення та захисту водія, а також контейнером позаду, де зберігаються товари. Кожен контейнер має об’єм 2 кубічних метри і може витримувати вантаж вагою 200 кг.

Велосипед оснащений змінним акумулятором ємністю 1,4 кВт/год, який забезпечує запас ходу 25 км, а також додатковою батареєю для щоденної експлуатації. Акумулятори можна заряджати від звичайної розетки.

Спосіб його роботи у поєднанні з eSprinter досить простий. Фургон Mercedes оснащений підйомним механізмом, спеціально модифікованим для підйому контейнерів Ono. Два з них можна розмістити всередині фургона (якщо він сконфігурований як довгий фургон із високою стелею) і перенести на велосипед за лічені хвилини без необхідності ручного підйому (за винятком утримання передавача, який активує механізм).

Це означає, що eSprinter може завантажити два велофургони у визначених точках маршруту доставки, а потім перейти до наступного завдання. Велосипед, з іншого боку, їздитиме туди, куди потрібно безпосередньо доставити товар.

Mercedes бачить ряд переваг у такому підході, і на перший погляд вони справді здаються доволі вагомими аргументами.

Використання вантажних велосипедів як рішення для доставки «останнього кілометра» працює як у міських районах, де завантажені вулиці можуть впливати на здатність фургона дістатися пункту призначення, так і в сільській місцевості, де деякі відстані можна краще та ефективніше подолати на велосипедах. Це, в свою чергу, скорочує час доставки.

Потім, концепція застосовується до всіх видів доставки, від кур’єрських служб до постачальників послуг. Фургон слугуватиме мобільним мікродепо, звідки велосипеди завантажуватимуться самостійно, а це означає, що потреба у складських приміщеннях та персоналі зменшиться.

Mercedes-Benz не повідомляє, як довго насправді тестувалася ця концепція, але на папері вона здається досить надійною. Наразі незрозуміло, чи планує німецька компанія якесь партнерство з Onomotion.

Це не перша ідея, яку Mercedes випробувала на SUSTAINEER, і деякі з них вже розглядаються для виробництва. До списку таких ідей входить обладнання для об’єднання опалення та охолодження салону для зниження споживання енергії, а також фільтр твердих частинок, інтегрований у передній модуль, для боротьби з «потраплянням твердих частинок, що утворюються внаслідок зношування шин, гальм та асфальту».


За матеріалами.

Літвіх Ілона

Читайте також