Лише за кілька десятиліть соціальні мережі змінили спосіб взаємодії та спілкування людей по всьому світу. А у восьми країнах з середнім рівнем доходу, опитаних Дослідницьким центром П’ю у 2023 році, домінують дві конкретні соціальні платформи – WhatsApp та Facebook.
У цих восьми країнах Латинської Америки, Африки та Південної Азії в середньому 73% дорослих користуються WhatsApp, а 62% – Facebook. Значно менше людей користуються TikTok (середній показник 36%), Instagram (29%), Twitter (20%) або Telegram (15%). Опитування проводились у 2023 році в Аргентині, Бразилії, Індії, Індонезії, Кенії, Мексиці, Нігерії та Південній Африці, до того, як Twitter було перейменовано.
WhatsApp, зокрема, вирізняється широким охопленням країн із середнім рівнем доходу. У всіх восьми опитаних країнах щонайменше половина дорослих користуються WhatsApp, причому частка користувачів варіюється від мінімуму 50% в Індії до максимуму 90% в Бразилії. Для порівняння, у США лише 29% дорослих користуються WhatsApp.
Водночас, Facebook користується більшою популярністю в США, ніж у деяких із цих країн із середнім рівнем доходу. Близько двох третин дорослих США (68%) користуються Facebook, порівняно з меншою часткою в Кенії (62%), Південній Африці (61%), Нігерії (56%), Індонезії (53%) та Індії (39%).
Користування TikTok і Twitter загалом схоже в США та в країнах із середнім рівнем доходу, які були опитані. Наприклад, третина дорослих США користуються TikTok, що аналогічно до середнього показника 36% у восьми країнах із середнім рівнем доходу. Навіть в Індії, де TikTok офіційно заборонено, 13% дорослих стверджують, що користуються цією платформою.
При цьому Дослідницький центр П’ю не запитував про використання Telegram у США, і навпаки, не запитував про YouTube – найпопулярніший сайт соціальних мереж у США – у країнах із середнім рівнем доходу.
Молодь значно частіше, ніж люди старшого віку, користуються соціальними мережами, зокрема конкретними платформами. Наприклад, в Індії три чверті 18-29-річних користуються WhatsApp, порівняно з лише 17% тих, кому 50 і більше років. Ця тенденція зберігається майже на всіх платформах соціальних мереж, хоча різниця не завжди така велика.
Люди з більшим доходом частіше користуються більшістю конкретних сайтів соціальних мереж, про які йшлося в кожній з опитаних країн. Наприклад, 63% нігерійців із доходом вище за національний медіан користуються Facebook, порівняно з 41% нігерійців, які заробляють менше за національний медіан.
Існують також подібні відмінності за рівнем освіти: користування цими соціальними мережами є вищим серед людей з вищою освітою.